Kategorie: Ostatní
Vloženo: 17.10.2009 - 12:25
Zobrazeno: 483x
Uloženo programem Multi deník
Přes víkend jsem byl psychicky utahanej, že jsem měl chuť jít spát
třeba už ve 13 hodin apod. No a zkoumal jsem čím to je, spal jsem
normálně tak 8 hodin denně. Tak jsem nevěděl jestli je to nedostatkem
vitaminů nebo nebo že na mě leze nějaká nemoc nebo nějaký atak
z astrálu nebo jestli jsem si neudělal závislost na kofeinu(ale měl jsem
dvě kafe za celý prázdniny
)… včera a dneska jsem začal být
nachřapaný, tak jsem přemýšlel čím to je, jestli to není nějaká
chřipka, třeba ta prasečí nebo jestli to není tím jaký jsem(karma). No
prostě jsem zkoumal všechno možný a nemožný, co mohlo způsobovat moji
vyčerpanost.
No a pak jsem se kámoše ptal, co že to tam včera přede mou prováděl za
práci s energií, něco tam dělal nějaký pohyby a já jsem cítil jak mi
nohama proudí energie, a tak mi řekl, že mě energeticky vysál, což
vysvětluje proč mě trochu bolela hlava a byl jsem nachřapaný a ten pocit
únavy, protože do tý doby (běhěm prázdnin) mělo moje tělo spoustu
energie a to jsem moc nespal ![]()
ZeroLevel
31.8.2010 - 22:19
To vysavani by se dalo vysvetlit i jinak. Presneji, rozdelit predstavu toho, ze nekoho vysavam na dve ruzne predstavy. Prvni je, ze ja ziskavam energii, druha je, ze nekdo ji ztraci. Svet je pak takovy, jaky o nem mame predstavy. Presneji:
Kradce receno. Predstava, ze tu energii od nekoho ziskavame = modelujem sebe tak, ze energii mame + manipulujeme jinymi tak, ze energii ztraci a je jedno zdali je to clovek nebo planeta nebo obycejne elektrony a protony.
Kdyz zkusite ziskavat energii z niceho… proste si reknete, ze tu energii ziskavate, budete ji mit taky. Predstavy typu ze na vas sviti nejaky sloup, co vam ji dava, ci ze je to od Slunce je uz dle me blbost, ale pomaha. Hlavne nemit predstavu, ze to nekomu ublizi.
Ale je to jen muj nazor ![]()
Arcanis
19.8.2010 - 23:05
Hele, to co píšeš, s tím souhlasím, ač bych to nepopsal tak jak to
popisuješ ty, což tedy nic neznamená ![]()
Jestli jsem tě stál moc ztracenýho času psaní, omlouvám se, nechal jsem se zase jednou unést. To mám z toho, že znám a už jsem potkal tolik lidí, že některý vzorce chování mi prostě přijdou moc nápadný na to, aby si jich nikdo nevšímal. (například všichni lidé, operující s nějakým absolutním principem, ať už se jakkoli vymezují vůči ostatním systémům, s jiným absolutním principem – jenom příklad, rozhodně to není nic k tobě osobně)
Nenutíš mi tvůj pohled, já vím (ještě abys nutil
), většinu toho co říkáš už jsem zažil nebo viděl u lidí
kdybys chtěl a zajímalo, tady
je něco z toho, jak vnímám a myslím já
Pěkný zbytek noci přeju ![]()
Ankhur
19.8.2010 - 21:03
Arcanis: ![]()
Dneska jiz veda objevila eter (uroven hmoty, ktera je spojnici mezi fyzickym
telem a astralnim). Kvantova fyzika dneska potvrzuje existenci duchovnich svetu
a principu…alespon nekterych. I z pohledu fyziky se da uvazovat, objevovat.
Zalezi jen na tom jestli chces videt, hledas ve spravnych pramenech a zda chces
hloubat.
5. Kdyz mluvim o energie, tak mluvim o necem co se da merit, citit a
viditelne vnimat pusobeni (treba i pusobeni na hmotu)…nejde o zadnou sugesci
(viz Tvuj popis k rose). Chce to jen pustit do zkoumani a hledat odpovedi ![]()
6. Co se tyka energie a vnimani v ruznyh situacich. Situace v tobe vyvolavaji
reakce (emoce). Je jen na Tobe jak vnimas svet. Kazda situace JEN JE a to jak ji
vnimas je vzdy tvoje subjektivni. Princip utrpeni: kdyz neni neco jak ocekavas
nebo by jsi chtel, prozivas zklamani a utrpeni.
Clovek dela vetsinu veci kvuli sobe, motivaci je laska. Clovek chce byt milovan,
chce sam sebe mit rad. Obdivovan, byt dobrej apod. z toho plyne utrpeni,
protoze se clovek porad srovnava a ne vzdy dosahuje toho co si preje. Je
zajimave proc se duch. smery snazi o nastoleni rovnovahy, aby clovek pochopil,
ze zivot v tele jednoho je roven zivotu v tele jineho. Ze nic neni lepsi ani
horsi, ale vse jen je. Mozna to ma neco do sebe…
7. s vodou jsi me nepochopil
Arcanis
19.8.2010 - 18:42
(rýp: vzduch taky není vidět
). Je jasný, že to, že něco
člověk nevidí/nevnímá neznamená, že to neexistuje, to tvrdím pořád.
Nicméně přijde mi blbost, když něco nejde vysvětlit „normálně“, a
místo toho, aby se o to člověk začal zajímat, řekne něco o energiích,
čímž tuhle „díru“ zaplácne. Netvrdím že nějaký „nevidititelný“
svět neexistuje, jen to, že stejně jako ve „hmotném“ světě, se
netoleruje diletantství a pochybný čachrování s termínama, netoleruju ho
ani když se mluví o něčem jiným.
Co se týče toho materialismu a duchovna. Je to klasický spor jako dobro vs zlo, nahoře x dole, černá x bílá. Podívej se na lidi. Jedni si myslí, že ti duchovní jsou nějací divní, a ti duchovní, opovrhují materialistama za to, že jsou nízcí. To samé se děje u lidí zabývajících se černou a bílou magií. Přitom stejně, jako je jenom magie jedna, je jen jeden život. Nač ho dělit na nějaký materialismus a duchovno? Pokud žiješ dva životy, jeden duchovní či magický, kde všechno jsou průtoky energií, a druhý materiální, který tak berou běžně lidi, povede to akorát k pěkný schíze, a nic nedokážeš, bude to takový polovičatý cachtání.
Z mýho pohledu, když to řeknu stručně, jsou energie jen jinej způsob vnímání a myšlení, s jinou strukturou, než například vnímání vědy. Na čemž by samozřejmě nebylo nic špatnýho, sám ho občas používám, protože se hodí na vyjádření některých věcí mnohem líp, než jiný systémy (který pro to třeba ani nemaj pojmy). Dobrý je to vidět třeba u horoskopu. Místo aby se pořád dokola opakovaly ty vlastnosti a tendence, co lidi mají, použije se pro to symbol, zvíře zvěrokruhu, a všichni ví o co se jedná. Navíc, pak ještě vztahy mezi nimi. (a je to ještě trochu složitější co se týče archetypů atd, ale to je teď jedno).
Hlavní je to, že u lidí, kteří operují s energiemi, se víc než kde jinde, projevuje právě tohle diletantství. Používají slovo energie, což je původně termín z fyziky, a nikdo není schopen říct pořádně, na základě jaký analogie byl přejat, případně jak s tím pojmem původním souvisí (jak jsem řekl, podle mě to je tím, že to slovo vágně zaslechli ve škole, maj ho v paměti, ale neví přesně co to je, jak se používá atd).
S tou rosou. Co když je to tak (neříkám že to tak je, ale přemýšlet o věcech z více různých pohledů je silně inspirativní a bystří to mysl), že až tvůj hmat a dojem z rosy vytváří pocit energie ve tvém vnímání? Rozuměj, slovo energie si každý spojí s ropou, elektrikou, bleskem, palivem do auta, ohněm. Prostě něco, co něco pohání. Vidíme, že člověk musí jíst, aby získával energii. Ale takovej člověk by moc dlouho nepřežil. Energii mu dodávají i takové věci jako kino, vztahy s přáteli, atd. Takovou jakoby motivaci žít. To podle mě jsou ty jemnohmotné energie, o kterých mluvíš. Akorát dochází maličko k posuvu od fyzikálního termínu energie. Tenhle pojem je víc abstraktní, a závislej na vnímání. Protože třeba když je ti někde příjemně, doslova cítíš jak do tebe energie proudí. A podle mě, není problém, stejně jako u mytologického vnímání, vycvičit, či spíš nechat si vzniknout, takovéto energetické vnímání. Což samozřejmě není nic špatnýho, ale jak říkám vejš, neznamená to, že hned se bude tolerovat diletantství.
Řekni mi, v čem je to složitejší?
celá karma se dá shrnout do
věty: „Po akci následuje odpovídající reakce“. Snad tam jsou nějaká
čísla, jako že se ti to vrátí 3×? nebo snad se vrátí dobré a špatné?
rád si poslechnu, v čem to je složitější ![]()
S tou vodou, máš sice pravdu, že některé věci lidi dělají
instinktivně, ale tohle podle mě zrovna moc dobrý příklad není. Řekni mi,
v čem jiném bys to ty umýval? Tady totiž ani není možnost, dělat to
jinak
a že hlína skřípe mezi zuby, to poznáš velice
jednodušše ![]()
hele, snad to nezní moc útočně a úsečně, jsem se pokusil to napsat co
nejjasnějc a nejstručnějc, a vyhnout se nějakým vznosným souvětím ![]()
Ankhur
19.8.2010 - 18:03
Arcanis: urcite je dobre si neplest pojmy: sdileni a kradez. ![]()
Mam dojem, ze vse beres moc nebo jen hmotne. Dychame vzduch a i veci, ktere
nejsou videt. Dychanim udrzujeme pri zivote fyzicke telo a i tela jemnejsi
(etericke a a dalsi). Neni to tedy vse jen o kysliku ![]()
K te hmote bych zkusil napsat tohle – clovek si chce na veci sahnout a mit
dukaz. To je celkem logicke.
Zkusim napsat malou paralelu. S tim neviditelnym svetem je to trochu jako se
zvukem. Jsou zvuky ktere neslysis, protoze to Tve (i me) ucho neumi. Vnima a
umi jen urcite frekvence. S tim souhlasis nebo ne?
A to same je s okem – jen to neni o kmitoctu zvuku, ale svetla. Lide veci
nevidi, protoze jejich oci vnimaji jen urcite frekvence kmitoctu svetla. To neni
dukaz toho ze to co nevidi neexistuje – proste to jen nevidi…stejne jako se
zvukem, kdy je frekvencne mimo ramec nasich usi.
K te energii Zeme – kdyz chodis bos na louce v rose, tak primo chodis
v te energii. Ve meste na asflatu a navic s gumovou podrazkout se moc v te
energii po ranu nepocachtas
Jinak to pochopitelne neni jen
o vesnici a bosych nohach ![]()
S tou vodou presne demonstrujes to, ze my lide casto delame veci a ani treba
nevi proc. Proste nas to tak naucili. Proc se pridava kmin do brambor, proc se
veci omyvaji a dalsi
. Vysvetleni muze byt vic…
Ano, zakon akce a reakce plati. Dovolim si odhadnout, ze to bude malinkoi
slozitejsi nez Newtonovo pojeti ![]()
Arcanis
19.8.2010 - 16:44
S tím vzduchem, ano, kradu vzduch ostatním tím, že dýchám
Jen je ho tu tolik, že ze všech praktických hledisek o něm lze uvažovat,
jako o neomezeném. Nicméně, v určitých situacích (například uzavřená
místnost) může být důležité vědět, že to co dýcháme není
všudypřítomné, zadarmo a neomezeně (i kyslík se musí vytvořit –
rostliny). Nebo pokud si zničíme zdroj, začne být problematika vzduchu
akutní. To samé s energiema podle mě.
Souhlasím s tebou v tom, že všichni o energiích mluví, a málokdo vlastně ví o čem mluví. Podle mě by lidé, kteří s pojmem energie operují, měli vědět alespoň trochu o termodynamice. Ale fyzika, už na střední, je stejně jako matematika, běžnými lidmi, brána jako něco co nikdy nebudou potřebovat. Pak to dopadá tak, že objevují velké karmické mystéria, přitom cel nauka o karmě je obsažena v 3. Newtonově zákoně (akce a reakce).
Co se týče té vesnice, nemyslím si, že za to může JENOM energie Země (ale pokud bereš jinej životní styl město/vesnice jako jinou práci s energií či jinak člověkem protéká, máš samozřejmě pravdu).
K vodě: omývají se proto, že pod ničím jiným to dost dobře omývat
nejde
čím bys v lese umyl jídlo? ![]()
Článek napiš, rád přečtu, ještě nikdy jsem neslyšel aby někdo
nepoužíval slovo energie jako zástupné slovo ve většině významů (tj
tohle neumím vysvětlit, tak řekněme že se tam nějaká energie nějak
mění, nějak tím protéká, a tím nějak působí na nějaké jiné
energie) ![]()
Ankhur
19.8.2010 - 15:46
Arcanis: obecne Tvuj pohled ma pravdu, AVSAK vidis/vnimas jen kus celeho
retezce.
V prvni rade by asi bylo dobre odpoved si na otazku co je to energie. Kazdy
o tom mluvi, ale jen malokdo dokaze rict co ta energie vlastne je…jake jsou
druhy energii apod. Mozna o tom sem napisi nejaky clanek.
Nesouhlasim s tim, ze okradame o energii ostatni tim, ze jsme. Je to
v podstate jako se vzduchem – rikas, ze nekomu krade vzduch, kdyz dycha?
Dychani je nasi soucasti a neni to nic jineho nez prijem energie. Dychas a
prijimas jemne energie. Kdyz spis, tak docerpavas energie. Toto nevedome
docerpavani neni podle meho yadnou kradeyi. Dychas energie z prostoru kolem
sebe a vedome nejsi nikam napojeny.
Pro nas na Zemi jsou primarni 2 zdroje – energie Zeme a Slunce. Obe prany se
cerpaji nevedome nebo vedome. Premyslel jsi proc lide na vesnici, kteri chodi
casto bosi (hlavne po ranu pri sekani travy) jsou tak vitalni a zdravi? ![]()
Tyto energie cerpame rekneme v „prirodni podobe“ (mysleno ciste). Vedle
tehle zakladnich tu jsou planetarni energie a dalsi typy energii.
Energii, kterou bychom vydavali ze sebe nekomu jinemu nebo brali jinemu cloveku jsou jiz „pospineny“ danym clovekem – jeho zabarvenim, charakterem, aktualnim zdravotnim stavem. Nevedome jine bztosti energii brat je v podstate kradezi – s tim souhlasim.
A ted se dostanu k energii v potravnim retezci. Ano, vse co jime a s cim prijdeme do styku je „pospineno“ energii lidi a zvirat, kteri s tim prisli do styku. Mozna to je duvod proc se veci omyvaji pod vodou. Mozna to je duvod proc se lide modli k jidlu nez ho pozrou. Doporucuji clanky od Esaru Emoto o pusobeni myslneky na vodu (voda meni vnitrni strukturu pri pouhe vibraci formou myslenky).
K zamysleni je vztah mezi typem/puvodem jidla a kvalite energii, napr.
vegetariantsvi a dalsi veci. Urcite i tam jsou zajimave postrehy a myslenky.
Zive jidlo je energiticky bohatsi nez mrtve veci. Take zalezi na zpusobu
pripravy – mikrovlna pro kvalitni energie asi nebude nic moc ![]()
Pokud cerpas energie vedome nejakou technikou, pak je dobre si uvedomit, ze
i Slunce a Země jsou živé bytosti. Pokud si bereš energii vědomě od
bytostí je dobré o ní poprosit a poděkovat. Urcite se nemusis bat, ze by
rekli ne
Podobne se da pracovat se stromy apod.
Arcanis
18.8.2010 - 18:55
Ankhur: S tou energií je to složitější. Je to víceméně to samý, jako běžné fyzikální energetické systémy. V systému, je nějaká energie, v různých formách (kinetická, tepelná, polohová, …). Pokaždé je to stejná „zlodějina“.
Abych to vysvětlil. Řekněme že energie o které Flox mluví jsou energetické zásoby člověka, ať už vzniklé chemickou cestou, duchovní, astrální, či jakoukoli jinou. tuhle energii může doplnit například kafe. Ale na kafe je potřeba udělat nějaké úkony (kinetická energie), ohřát vodu, a samotné kafe se muselo někde vypěstovat (sluneční energie, práce lidí), dovézt, rozemlít, atd atd. Čili tím, že pijeme kafe, vlastně „okrádáme“ o energii lidi, kteří se podíleli na její výrobě. Abychom jim to kompenzovali, za jejich práci a energii platíme. Penězmi (to je vlastně jen další druh energie), které získáváme když pracujeme (taktéž spotřebováváme svojí energii).
Takže je to všechno jeden velkej maglajz transformace energií (jestli bude zájem, někde bych na toto téma našel zajímavé články – biologicko fyzikální, ale ne odborné).
Chci tím říct, že i když energii čerpáme jinde, například na kolotoči nebo v kině, pořád okrádáme o energii ostatní lidi, akorát to je víc nepřímo. (techicky vzato, se úplně původně energie bere ze Slunce, pak fotosyntézou na chemickou energii, atd. Ale reálně dneska všichni využíváme z větší části produkty jiných lidí, kromě odvětví jako zemědělství. Tam totiž jídlo = lidská práce + slunce + …) Je podle mě dobré, přemýšlet o energiích v takovýhle širšíh souvislostech.
Energii nám zcela přirozeně kradou i lidi, se kterýma se bavíme
(rozhovor taky unavuje), stejně jako chození po horách. Takže, pokud
neumíš čerpat energii z nám dostupných zdrojů, jako je Slunce (či snad
nějaké hypotetické duchovní zdroje), vždy si energie bereš an úkor
někoho a něčeho ![]()
(Jinak ani Slunce není neomezený zdroj, vyzařuje na úkor své hmoty – jaderná fúze, ale na naše poměry je to v podstatě neomezený zdroj)